ガジェット通信 GetNews

見たことのないものを見に行こう
  • 『ミッション:インポッシブル/フォール・アウト』サイモン・ペッグインタビュー「ベンジーがイーサンに唯一勝てる場所」とは?
  • 『パシフィック・リム:アップライジング』監督&ジョン・ボイエガに「ぼくのかんがえたさいきょうのかいじゅう」を見てもらった!
  • 性別や年代によって楽しみ方が変わる映画『妻ふり』 榮倉奈々&安田顕インタビュー
  • 戸次重幸が「理解出来ないほどの悪い役」に挑む実話をベースにした物語『神と人との間』
  • 『ハン・ソロ/スター・ウォーズ・ストーリー』で大大活躍中! チューバッカさん直撃インタビュー:動画  
  • 注目俳優・太賀インタビュー「誰しもが漠然とした不安を抱える10代だった」 映画『ポンチョに夜明けの風はらませて』
  • 『ファンタビ』大切にしたのはティナがあの場面で「嫉妬心を出さないこと」キャサリン・ウォーターストン インタビュー
  • 大泉洋『探偵はBARにいる』シリーズへの愛を語る「“好きなんだけど映画館には行かない”だと続かない」
  • 『レディ・プレイヤー1』キャストインタビューで判明!「実際にこの映画をテーマにしたゲームが発売予定だよ」
  • あのシーンはアドリブから生まれた!『ファンタビ』の素敵カップル ダン・フォグラー&アリソン・スドル インタビュー
  • コムアイ(水曜日のカンパネラ)インタビュー「お風呂に入った猫がシュッと細くなってしまうところが情けなくて愛しい」
  • B2takes!小澤廉×祭nine.寺坂頼我 グループ活動する2人が心がけていることは?映画『BD~明智探偵事務所~』撮り下ろしインタビュー
  • 窪塚洋介が明かす未体験への挑戦と驚き 映画『沈黙-サイレンス-』でハリウッドデビューを飾る
  • 北野武からの出演オファーに「役者やってて良かった」 『アウトレイジ 最終章』池内博之インタビュー
  • 『スター・ウォーズ/最後のジェダイ』でカイロ・レンはどうなっちゃうの? アダム・ドライヴァーを直撃!
  • 北原里英が映画主演で後輩に見せる“道”「AKB48が夢の通過点では無くゴールになっているからこそ」
体験を伝える―『ガジェット通信』の考え方
ガジェ通制作ライブ
→ガジェ通制作生放送一覧

Interview with black midi /ブラック・ミディ来日インタビュー

ーーSo Boningen and Black Midi have something in common in which you guys both have worked with Damo Suzuki. So has that experience affected you in your music or the music that you are making at all?

Morgan : I think that it made us more confident in terms of improvising and street live shows. Stuff like that. When we played with him, we were literally thrown into the deep end with no form of direction. We didn’t talk much before the show but what he said was that ‘I’m going to jump but when I land just make noise and see how it goes from there honestly.’ Just generally and personally made me more of a confident musician in general.

Matt : Definitely. There was like a preimposed Black Midi because I think naturally after that gig we started improvising loads in our shows because we obviously saw Damo doing it. Not just in shows but with people who we had never played with before and the people that he met had he not done this really cool thing which is going around and playing with people from that local area. So I would say that that experience has affected us more than we realize in a positive way.

ーーSo maybe you guys had a little training in terms of performance from him. Not training but…

Morgan : Yeah, definitely.

ーーI think when you read news and articles about Black Midi the articles refer to different kinds of genres and artists. Some of it is true but when you listen to Black Midi’s music as a whole, I think it is very unique and very different. So today we are very interested in Black Midi’s music writing process. Are you aware of these reference artists and influences?

Matt : A lot of the bands we get compared to, we haven’t even heard of so it’s kind of interesting in that sense. Because we just end up discovering loads of music through that way. In terms of the writing process I don’t really think we think about other bands and stuff like that. We just get in a room and with a tape recorder and jam for hours and we pick out little bits from those jams and we end up putting them together and developing them like that. But I don’t really think like ‘Oh let’s do something like this band.’ It just comes out naturally

Morgan : I think the whole idea and the fact that we haven’t heard of all of these bands that we are being compared to really does show how influence as a whole is continuous and you can’t necessarily track it. We might not even recognize ourselves that we’re being influenced by a particular thing. It can always translate itself when you’re writing music without you even realizing.

前のページ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10次のページ
NeoL/ネオエルの記事一覧をみる
  • 誤字を発見した方はこちらからご連絡ください。
  • ガジェット通信編集部への情報提供はこちらから
  • 記事内の筆者見解は明示のない限りガジェット通信を代表するものではありません。
スマホゲーム タラコたたき